این تصویر در حال نمایش فیدبک یا همان بازخورد است و تفاوتش را با ریمارک توضیح می دهد

بازخورد سازنده چیست؟

شاید شما هم به‌عنوان یک مدیر میانی در یک کسب‌وکار کوچک و متوسط (SME) تجربه کرده باشید که با وجود نیت خوب، بازخوردی که می‌دیدید نه تنها به رشد کارمند کمک نمی‌کرد، بلکه ممکنه باعث دلسردی یا گارد گرفتن اون‌ها هم می‌شد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی بازخوردها معجزه می‌کنن و برخی دیگه نه؟ نکته کلیدی در تفاوت "گفتن" و "شنیده شدن" نهفته‌ست. ... ادامه مطلب
اصل پیتر و بی کفایتی پس از ارتقا شغلی

ارتقا شغلی و بی‌کفایتی: اصل پیتر چیست؟

اصل پیتر خیلی ساده و خودمانی، می‌گوید افراد در ساختار سلسله‌مراتبی، فقط زمانی حس رضایت شغلی دارند که جایگاه فعلی را، فراتر از سطح خود بدانند! یعنی من خودم می‌دانم لیاقتش را ندارم اما وانمود می‌کنم که حقم این بوده. ... ادامه مطلب
چرا مشکلات پیچیده حل نمی‌شوند؟ آشنایی با نگاه سیستمی به زندگی و کسب‌وکار

درک سیستم در زندگی روزمره

این مقاله به زبانی ساده و ملموس، به پرسش بنیادین "چرا مشکلات پیچیده حل نمی‌شوند؟" پاسخ می‌دهد. با استفاده از مثال‌های روزمره، مفهوم سیستم را تشریح کرده و نشان می‌دهد که چگونه درک روابط درهم‌تنیده میان اجزای یک سیستم، به ما کمک می‌کند تا به جای مبارزه با علائم، ریشه‌های اصلی مشکلات را شناسایی و حل کنیم. این متن، یک مقدمه کاربردی برای آشنایی با تفکر سیستمی است که به افراد و مدیران کمک می‌کند تا در زندگی و کسب‌وکار خود، به جای واکنش‌های لحظه‌ای، نقشه راهی پایدار و مؤثر تدوین کنند. ... ادامه مطلب