از روزگاران قدیم که پادشاهان و حُکام، برای توسعهی سرزمین تحت حکومت خویش، یا به هر بهانهی دیگری، دست به لشکرکشی و تدارک جنگ میزدند، پیش از هرگونه اقدام یا حمله، فرماندهان و مغزان متفکر حاکمیت، دور هم نشسته، فکر میکردند و طرحی مناسب برای حمله تدوین و در خصوص اثرات، تـبـعـات و واکـنـشهــای احتمالی دشمن به آن، همفکری و هماندیشی میکردند.
این طرح و برنامه، شامل آرایش نظامی، تعداد لشکریان مورد نیاز، گروهبندی، ادوات و نحوه فرماندهی میدان بود که بدیهی است، هرچقدر طرحی جامعتر، حرفهای و تخصصیتر شکل میگرفت، تبدیل به مزیت رقابتی شده و احتمال پیروزی را افزایش میداد.
پس از مدتی که مفهوم “مدیریت” پدید آمد، صاحبان اندیشه از همین متد قدیمی بهره گرفته و برای پیشرفت و کسب مزیت رقابتی در صنعت/خدمات، همین اتاق فکر را تشکیل داده و نتیجهی خروجی را تحت عنوان برنامهریزی استراتژیک، منتشر و در آن تاکتیکهای لازم را نیز، پیشبینی و میگنجاندند. در این کتاب، شیوهای آسان، شفاف و علمی برای تدوین برنامهریزی استراتژیک آموزش داده شده است.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.