طراحی ساختار سازمانی

۸۰,۰۰۰ تومان

آشنایی با مفاهیم ساختار سازمانی به شما کمک می‎کند در تصمیم‌گیری و واکنش به رویدادهای کسب و کار، سیستمی فکر کرده و از واکنش‌های هیجانی تا حد امکان پرهیز نمایید.

همچنین، راهنمای خوب و ساده برای افرادی است که می‌خواهند به کسب و کار خود کمک کنند تا به ساختار بهینه دست پیدا کند.

سازمان، موجودی زنده است. همانند سایر موجودات زنده، سازمان نیز دارای زیرسیستم‌­های فعال، راه‌­های مراودات داخلی (رگ و پی)، سیستم اعصاب مرکزی (سیستم­‌های اطلاعاتی)، قلب تپنده و مغز متفکر است. هر اندازه سازمان بزرگ­تر می­‌شود، اجزا و زیرسیستم­‌های آن پیچیده‌­تر و گسترده‌­تر خواهند شد.

بسیاری از افراد طراحی سازمان را با ساختار سازمان برابر می‌دانند؛ واژه‌هایی مانند «سلسله مراتب عمودی» و «مسطح یا افقی» هم برای توصیف طراحی سازمان به کار می‌روند و هم برای ساختار سازمان. در واقع طراحی سازمان چیزی بیش از احاطه کردن ساختار است.

طراحی سازمان، فرآیند هم‌تراز کردن ساختار سازمان، با مأموریت آن است. به این معنا که به رابطه‌ی پیچیده‌ی بین مأموریت‌ها، گردش کار، مسئولیت و اختیار نگاه می‌کند و مطمئن می‌شود که همه‌ی این­ها از اهداف کسب ‌و کار حمایت می‌کنند.

در جلد قبلی (راهنمای گام به گام برنامه‌ریزی استراتژیک)، نحوه تعیین هدف و برنامه را آموزش داده و این قسمت از «پکیج دستیار مدیرعامل»، به طراحی ساختار مطابق با مأموریت سازمان، اختصاص یافته است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طراحی ساختار سازمانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طراحی ساختار سازمانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *