مهارت ارائه و انتقال مطلب

شاید فکر کنید ارائه مطلب فقط مختص سخنرانی‌های بزرگ یا سمینارهای علمی است؛ اما در حقیقت، این مهارت هر روز و در هر تعاملی با ما همراه است. از متقاعد کردن همسرمان برای انتخاب رستوران شام، تا توضیح یک ایده جدید به همکاران، یا حتی نوشتن یک ایمیل تأثیرگذار، همه و همه نیازمند توانایی ارائه و انتقال مؤثر هستند. ... ادامه مطلب

مهارت ارتباط مؤثر: کلید موفقیت در کسب و کار و زندگی

در درس اول از مجموعه "آنچه به ما آموزش نداده‌اند" مدرسه کسب و کار رهام، با ابعاد حیاتی مهارت ارتباط مؤثر آشنا شوید. از گوش دادن فعال تا زبان بدن، بیاموزید چگونه روابط خود را بهبود بخشید و تمایز رفتاری ایجاد کنید. ... ادامه مطلب
مشتری کلیدی کسب و کار ما چه مشتری است و مهارت های نرم چه کمکی به بهبود ارتباط با او می کند؟

مدیریت مشتریان کلیدی

برای یک "فرادست"، مشتری تنها یک عدد در گزارش فروش نیست؛ او یک شریک، یک همسفر و مهم‌تر از همه، قلب تپنده کسب‌وکار است. در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME)، این ارتباطات حتی حیاتی‌ترند. شما منابع شرکت‌های بزرگ را ندارید که با کمپین‌های تبلیغاتی عظیم، بازار را در دست بگیرند. قدرت شما در ساخت روابط عمیق، شخصی و پایدار با مشتریان کلیدی‌تان است. ... ادامه مطلب
این تصویر در حال نمایش فیدبک یا همان بازخورد است و تفاوتش را با ریمارک توضیح می دهد

بازخورد سازنده چیست؟

شاید شما هم به‌عنوان یک مدیر میانی در یک کسب‌وکار کوچک و متوسط (SME) تجربه کرده باشید که با وجود نیت خوب، بازخوردی که می‌دیدید نه تنها به رشد کارمند کمک نمی‌کرد، بلکه ممکنه باعث دلسردی یا گارد گرفتن اون‌ها هم می‌شد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی بازخوردها معجزه می‌کنن و برخی دیگه نه؟ نکته کلیدی در تفاوت "گفتن" و "شنیده شدن" نهفته‌ست. ... ادامه مطلب