پلنر رایگان هفته های عمر

هفته های خود را چگونه سپری می کنیم؟


برای دانلود فایل اصلی با کیفیت (رایگان)، به کانال تلگرام ما مراجعه فرمایید.

راهنمای استفاده از پلنر هفته های عمر

پلنر هفته‌های عمر انسان

این فایل ساده، رایگان و کاربردی، هفته‌های عمر یک انسان از ۱۸ سالگی الی ۸۰ سالگی را در قالب تعدادی مربع نشان داده است. کافیست هر هفته که تمام شد، یک مربع را رنگی کنید. به این ترتیب، ضمن اینکه خواهید دید چه تعداد از هفته‌های عُمر خود را سپری کرده‌اید، فرصت باقیمانده نیز برایتان روشن می‌شود. ساعت‌های معمولی که دایره‌ای شکل طراحی شده‌اند، این توهم را در انسان ایجاد می‌کنند که همه چیز از اول شروع می‌شود و فرصت داریم (عقربه‌ها مجدد به ۱۲ می‌رسند و از نو شروع می‌شود). اما حقیقت ماجرا این است که عمر من و شما، قرار نیست از اول شروع شود بلکه مانند ساعت شنی، یک دارایی مشخص و محدود از زمان در اختیار داریم که ثانیه به ثانیه در حال خرج کردن آن هستیم. این پلنر کمک می‌کند در تصمیم‌گیری، جدی‌تر و دقیق‌تر عمل کنیم. حتی در انتخاب دوست هم ما را حساس می‌کند چون قرار است بزرگ‌ترین و ارزشمندترین دارایی خود را با او به اشتراک بگذاریم پس بیشتر مراقب خواهیم بود که با چه فرد یا افرادی، نشست  برخاست داریم.

چرا از ۱۸ سالگی آغاز شده است؟

ردیف افقی این پلنر، ۴۸ مربع دارد که تعداد هفته‌های موجود در یک سال را نشان می‌دهد (هر سال ۱۲ ماه دارد و هر ماه، ۴ هفته). ردیف عمودی پلنر هم سن شما را نشان می‌دهد که از ۱۸ سالگی آغاز شده است. ما سال‌های ابتدایی عُمر خود را (غیر از دوران نوزادی و کودکی)، در مدرسه می‌گذرانیم و تقریباً آنقدر آزادی عمل برای انتخاب‌های خاص و… نداریم که بتوانیم مدیریت جامع و کاملی بر گذر زمان داشته باشیم. مجبوریم در یک ساعت مشخص به مدرسه برویم، برگردیم، تکالیف را انجام داده و برای کنکور، کلاس تقویتی و… شرکت کنیم. اگر هم در این دوران بنا به شرایط خاص، مشغول به کار کردن باشیم نیز ماهیت موضوع تغییر نکرده و ما همچنان، چاره‌ی دیگری نداریم. از ۱۸ سالگی به بعد که هویت مستقل و اختیارات قانونی داریم، می‌توانیم آگاهانه، با مشورت، مطالعه و…، کاملاً در مورد نحوه و کیفیت سپری شدن روزها، خودمان تصمیم بگیریم. کنج یک گوشه خلوت در حالیکه یک پای خود را به دیوار کوبیده‌ایم و با چشمانی که باریک کرده‌ایم، سیگار دود نموده و آدم‌ها را تماشا کنیم؟ به کمک دوستمان که موتور سیکلت دارد، گوشی ملّت را سرقت کنیم یا به کمک علم شیمی، به شغل شریف تقطیر و توزیع روی بیاوریم؟ در نقطه مقابل، می‌توانیم نسبت به گذران عُمر خود حساس باشیم و با دقت و وسواس، انتخاب و سپس اقدام کنیم. به همین دلیل، پلنر از ۱۸ سالگی آغاز شده و پیش فرض آن این است که فرد در ۸۰ سالگی، می‌خواهد استراحت کند و دیگر نیازی به حساسیت خاص روی هفته‌ها ندارد (طول عمرتان بلند و با عزت).

در تصویر بعد، خواهید دید که برخی از افراد معروف دنیا مانند ابراهام لینکلن، استیو جابز و…، در کدام هفته از عمرشان با ما خداحافظی کردند؟ اگر به این موضوع (پلنر عمر) علاقه داشتید، می‌توانید با جستجوی ساده در اینترنت، ببینید که دستاوردهای مهم افراد خاص، در کدام هفته از عمرشان رخ داده و به این ترتیب، از سرعت خود بکاهید و بر کیفیت اضافه کنید.

چگونه از پلنر هفته های عمر استفاده کنیم؟
زندگی آدم های مشهور دنیا در کدام هفته از عمرشان به پایان رسید؟

مهدی زارع پورمشاهده نوشته ها

من، مهدی زارع پور هستم. علاقمند یا بهتر است بگویم، عاشق علم و هنر مدیریت؛ با تأسیس رُهام سپهر تابان، تلاش دارم تا به کمک کار تیمی، بهره گیری از تجارب ارزنده دنیا و تخصص مدیریت، به ثروت آفرینی هرچه بیشتر کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی، کمک کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *