ثبت نام بوت کمپ تخصصی چابک سازی کسب و کار

معرفی بوت کمپ

چابک سازی کسب و کار چیست؟

کدام کسب و کارها می‌توانند ادعای چابک بودن داشته باشند؟

کسب و کار چابک، کسب و کاری است که می‌تواند در بهترین زمان ممکن و به اثربخش‌ترین شیوه، پاسخی هوشمندانه (زیرکانه) به تحولات و تغییرات محیطی خود نشان دهد. بدیهی است که این امر در کسب و کاری با سبک مدیریت سنتی متکی بر ساختار سلسه‌مراتبی که در آن یک نفر (مالک – مدیر ارشد)، در مورد همه چیز تصمیم می‌گیرد و در جزییات دخالت دارد، حتی قابل تصور نیست!

چابک‌سازی چه لزومی دارد؟

از سال ۱۴۰۳ به بعد، با توجه به شرایط سخت و پیچیده اقتصادی و اجتماعی حاکم بر ایران، دیگر نمی‌توان امید داشت که با روش‌های منسوخ و قدیمی بتوان کسب و کارهای کوچک و متوسط را اول “زنده” و دوم “سود رسان” نگهداشت. چابک‌سازی فرآیندی است که در آن، کسب و کار از ساختار سنتی سلسله‌مراتبی که در آن یک نفر حاکم و الباقی مجری بودند، به سمت ساختار مشارکتی (ماتریسی) سوق می‌دهد که در آن ایده‌پردازی، خلق فرصت از تهدید، تغییر آرایش سریع و مؤثر سازمان نسبت به تغییرات محیطی، جوان‌گرایی، احساس مسئولیت‌پذیری بیشتر (ناشی از احساس مالکیت) و در نتیجه، کسب سود بیشتر و ماندگاری کسب و کار، از طریق “اصلاح فرهنگ” و تغییر رویکرد از دستوری به مشارکتی، اصل اساسی خواهد بود.

تهدیدهایی که کسب و کارها با آن مواجه هستند:

الف. تغییر فرهنگ عام جامعه از کارمند محوری (دهه چهل تا شصت شمسی) به سمت خویش فرمایی؛

ب. تغییر عادات، خلق و خو، باورها و عقاید نسل جوان (نسل Z و نسل آلفا) که سبب کاهش نیروی کار شده است؛

ج. رقابتی شدن فضای کسب و کار در ایران نسبت به دهه گذشته؛

د. کاهش محسوس نقدینگی، تغییر الگوی مصرف کننده و تغییر در اولویت خرید؛

هـ. آغاز حاکمیت تکنولوژی و به‌صورت مشخص، هوش مصنوعی؛

و. افزایش سطح عمومی آگاهی و دانش جامعه به نحوی که نیروی کار جدید، به راحتی روش‌های مدیران خود را زیر سؤال می‌برد و برای آن، مرجع نیز معرفی می‌کند؛

ز. افزایش سطح عمومی تحصیلات تکمیلی در نسل دهه شصت و هفتاد.

اگر مالک یا مدیرارشد کسب و کار هستید، محال است با حداقل سه مورد از تغییرات فوق، دست و پنجه نرم نکرده باشید یا همین الان، با آن چالش جدی نداشته باشید.

دکتر مهدی زارع پور، کارآفرین، طراح و تحلیلگر سیستم کسب و کارهای کوچک و متوسط. از سال 1389 در کسب و کارهای مختلف وظیفه اجرایی و مشاوره داشته و سال 2019 عضو تیم "تحلیل پویا" کمپانی هیوندای موتورز بوده است.
  • طراح و تحلیلگر سیستمدکتری تخصصی مدیریت سیستم ها
  • عضو تیم HTA کمپانی Hyundai GroupHyundai Technical Training Academy
  • سابقه اجرایی رده‌های مختلفمدیر اجرایی در صنعت، آموزش و...
  • بیش از ده سال سابقه مربیگری و مشاورهبازمهندسی، چابک سازی و کسب و کار قابل اندازه گیری
مخاطب بوت کمپ چابک سازی کسب و کار
  • مدیران ارشد و مالکین کسب و کارکسب و کارهای کوچک و متوسط (زیر ۳۰۰ نفر)
  • مدیران میانی و عملیاتیمدیرانی که وظیفه برنامه ریزی و اجرا دارند
  • مشاوران کسب و کارمشاوران مدیریت کسب و کار با نگرش سیستمی
  • علاقمندان به مدیریت و داوطلب آزادآگاهی از جدیدترین تحقیقات و رویکرد اجرایی روز دنیا
دستاورد بوت کمپ چابک سازی
  • نقشه راه کسب و کاربرنامه ریزی اقدامات کسب و کار بر اساس نگاه بلند مدت
  • کاهش هزینه های هیجانیتمرکز بر آنچه واقعاً مورد نیاز کسب و کار شما است
  • افزایش انگیزه همکاراننجات دهنده و قهرمان کسب و کار باشید
  • آگاهی از اتفاقات و رویدادهاارتقا سطح آگاهی کاربردی و اجرا در محیط کسب و کار

سرفصل‌های بوت کمپ

سرفصل روز اول بوت کمپ

چابک سازی چیست؟ تشریح مدل و ملزومات اجرای آن – ۱

چابک سازی چیست؟ نحوه اجرا (تیم‌سازی) – ۲

مهارت‌های سخت و نرم مورد نیاز در چابک‌سازی (با تمرکز بر تیم‌سازی

طراحی یک کسب و کار فرضی (۱) – نیازسنجی (کار گروهی)؛

طراحی فرآیندهای اصلی کسب و کار فرضی (کار گروهی).

سرفصل روز دوم بوت کمپ

تدوین نقشه‌راه چابک‌سازی (مقدماتی)

تدوین نقشه‌راه (پیشرفته): اصلاح زیرسیستم‌های مالی – منابع‌انسانی؛

تدوین نقشه‌راه (پیشرفته): طراحی مدل بازرگانی – راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک پشتیبان؛

طراحی کسب و کار قابل اندازه‌گیری (بر پایه OKR و KPI)؛

عملیات اجرایی بر پایه متدولوژی SCRUM؛

پرسش و پاسخ و جمع‌بندی.

ثبت نام نهایی

ضمانت بازگشت وجه

چنانچه در این بوت کمپ، ابزار کاربردی قابل پیاده سازی در کسب و کار شما معرفی نشد یا محتوای آن تکراری و یا آکادمیک بود، وجه ثبت نام خود را بازپس خواهید گرفت. این بوت کمپ، بر اساس تجارب عملی موفق دنیا و بومی سازی شده در ایران، طراحی و ارائه می گردد. مثال کاربردی از کسب و کارهایی که متد را اجرا و نتیجه گرفته اند، ارائه خواهد شد.

رویکرد عملیاتی

منظور از رویکرد “عملیاتی” این است که فضای بوت کمپ، شباهتی به “سمینارهای زرد” یا “آموزش های آکادمیک و کلاسیک” ندارد و آنچه با آن مواجه خواهید شد، دستورالعمل هایی است که از روز بعد، می توانید در کسب و کار خود پیاده سازی نمایید. اطمینان داشته باشید در سطح کشور، هیچ مشاور کسب و کاری، به شما تضمین رویکرد عملیاتی نمی دهد!

کارگاه محور

قرار نیست مخاطب در این بوت کمپ نشسته، با گوشی خود بازی کند و یک سری صحبت های تکراری در ظاهر جذاب و در عمل نشدنی را بشنود. شما در پایان هر جلسه، آنچه را آموخته اید به صورت گروهی در محل، تمرین کرده و توسط مربی، بازخورد می گیرید. به همین دلیل است که می توانید نتایج را، در کسب و کار خود، بلافاصله اجرا کنید.

دانلود راهنما

  • لطفاً نام و نام خانوادگی خود را فارسی تایپ بفرمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .